dijous, 12 de juliol del 2012

Diferents maneres de fer baixar la gent del troleibus / Troleibus bye bye

A cada troleibus hi va una senyora, un home o un noi que és qui et ven el bitllet per cada viatge. O sigui que puges, i ell/a se t'acosta, tu li dones 2 lei*, ell/a te'ls agafa i et dóna el bitllet. És una bona manera de donar feina i que la gent pagui el transport públic al mateix temps, però igualment no crec que sigui una feina gaire ben pagada
La feina d'aquestes persones és, també, fer baixar la gent que no vol pagar. S'han de tenir molts, molts pocs diners per no voler pagar. Fa uns dies un noi que seia a davant de tot no volia pagar, la senyora li demanava a cada parada que baixés, ell no baixava, deia que només en faltava una, la senyora el deixava quedar una parada més i així durant cinc o sis parades
Ahir un home que seia a darrere de tot no volia pagar, però la noia no va tenir tanta paciència i va insistir més, fins que l'home, que parlava un rus molt arrossegat, es va aixecar i cridant i donant cops va córrer fins a la porta del davant i li va començar a donar cosses. Para't, para't, para't! cridava, si no em voleu deixar anar amb troleibus deixeu-me baixar. Fins que el troleibus es va parar a mig camí i l'home va baixar i el conductor li va donar una empenta, perquè els conductors d'autobusos i troleibusos, i ho sé per l'experiència treballant amb ells, en general s'encenen ràpidament quan algú intenta destrossar-los el vehicle


In every troleibus there is a lady, a man or a boy that sells you the ticket for each trip. So, you go into the troleibus, s/he approchaes to you, you give him/her 2 lei*, s/he takes them and gives you the ticket. It is a good way to employ people and make that the people pays the public transport at the same time, but anyway i don't think is a very well paid job
The job of this people is, also, put out (i don't know this verb in english) the people that doesn't want to pay. You had to had really, really few money not to pay. A few days ago, a guy that was sitting in front of the bus didn't want to pay, the lady was asking him in every stop to go down, but he wasn't doing, he was saying that he has just one more stop, the lady was letting him stay for another stop more, and it was like this for five or six stops
Yesterday a man that was sitting behind of the troilebus didn't want to pay, but the girl didn't have so much patience and insisted more, until the man, that was speaking a very dragged russian (sorry for these strange word combinations), stood up and shouting and kicking he run to the first door and started to kick it. Stop, stop, stop! he was shouting, if you don't let me go by troleibus, let me go down. Until the troleibus stopped in the middle of the road and the man went out and the driver pushed him very angry, because the bus and troleibus drivers, and i know by my experience working with them, generally get angry easily when someone tries to destroy their vehicle


*m'agrada que als bitllets hi posa 1,5 lei, i no pas 2. En deurien imprimir massa d'1,5 i quan van canviar els preus van decidir acabar de gastar els bitllets. Això és inimaginable a Barcelona. El pragmatisme de l'est contra la correcció de l'oest, suposo
*i like that in the tickets is it writed 1,5 lei, instead of 2. Maybe they printed to many of 1,5 and when they changed the prices decided to finish these tickets. This is impossible in Barcelona. The eastern pragmatism against the western correctness, i guess

1 comentari:

  1. Quan era petit, els autobusos de Salt a Girona tenien també un cobrador. Nosaltres li dèiem el "Vale", perquè quan tothom havia pujat, des de darrera sel bus donava uns cops a la part exterior i cridava "Vale", perquè el xófer arranqués. En aquells autobusos a darrera no hi havia porta, només una cadena que el "vale" obria i tancava per deixar pujar i baixar. Més endavant, amb uns autobusos més moderns i amb portes automàtiques, els cobradors tenien com un petit taulell per on la gent havia de passar i pagar. Va ser en aquella època que hi va haver les primeres cobradores, que fins i tot tenien un micròfon per on demanaven a la gent "passin endavant, si-us-plau, no es quedin a darrera".

    ResponElimina